Българският онлайн лидер в развлекателните продукти Ozone стъпи на румънския пазар

Българският онлайн лидер в развлекателните продукти Ozone стъпи на румънския пазар

През 2013 г. в Stenik разработихме един от най-мащабните ни eCommerce проекти - Ozone.bg. Няколко години по-късно Ozone избраха отново нас за реализацията на редизайна на онлайн магазина. 

Ozone на румънския пазар

Днес, Ozone отново се довериха на Stenik за успешните си продажби, но този път зад граница. На българския пазар компанията е добре позната, предпочитана и обичана от голям брой крайни потребители. За бъдещото си развитие Ozone избраха нова дестинация за своите продажби, на близък до българския пазар. Пазар, който освен териториално, е близък и до нагласите на потребителите у нас. Ozone взеха решението да продължат да растът и да разгърнат своя потенциал в Румъния!

Ozone.ro и как Stenik реализира проекта

Ozone.bg и Stenik имат дълга история, зад която освен хиляди поръчки, стоят и истински професионализъм, стабилното партньорство и техническа поддръжка до ден днешен. За новата стъпка, която Ozone предприе, от компанията имаха нужда от доверен партньор, запознат с предимствата, трудностите и възможностите на една такава експанзия на чужбина. За пореден път, за своя проект Ozone се довери на Stenik! Благодарни за гласуваното доверие и с огромна гордост, в следващите редове ще ви запознаем с Ozone.ro!

Специфики на проекта

Екипът на Stenik познава отлично предимствата, недостатъците и спецификите при експанзия в чужбина. Затова не крием своето вълнение от проекта, който Ozone ни повeри.

Един от ключовите компоненти за успешната експанзия и реализирането на продажби на чужд пазар е познаването и разбирането на местните потребителските нагласи, или т.нар. локализация. Ето защо, основната задача пред екипа на Stenik при този проект бе именно да персонализира платформата Magento така, че онлайн магазинът Ozone.ro да бъде в пълно съотвествие с румънския пазар и румънските изисквания.

Magento позволява лесно и удобно управление на множество уеб сайтове, езикови версии и държави, но за целите на проекта и съвкупност от фактори като брой кампании и генериран трафик, бе взето решението новият пазар да се управлява от отделна инстанция на системата. 

Как го направихме?

Основните дейности при разработка на Ozone.ro могат да бъдат сведени до няколко ключови момента: 

  • Локализация - преводи, валути и козметични промени в клиентската част, свързани с нуждите на румънския пазар и бизнес нуждите на Ozone;
  • Интеграция на нов куриер, спрямо ползвания в българския пазар - интегрирахме номенклатура за обслужващ куриер InOut, специално за обсужването на румънския пазар;
  • Custom интеграция на Speedy с румънска номенклатура за населени места;
  • Промени по check out и допълнителни корекции на ниво потребителски профил;
  • Интеграция с платежен метод PayU - начин за разплащане, характерен за Румъния. 

 

FAQ

1. Защо Ozone избра да разшири бизнеса си в Румъния?
Румънският пазар е близък до българския по потребителски нагласи и предлага потенциал за растеж.
2. Какво представлява локализацията на онлайн магазин за чужд пазар?
Локализацията включва преводи, валута, местни методи за плащане и адаптация към културните очаквания.
3. Какви технически промени направи Stenik за Ozone.ro??
Изградихме отделна Magento инстанция, интегрирахме румънски куриери и платежни методи като PayU.
4. Какви са предимствата на отделна Magento инстанция за нов пазар?
Осигурява по-добра производителност, независимост при кампании и гъвкавост при управление.
5. Как Stenik гарантира успешна експанзия на Ozone в Румъния?
Чрез персонализирана разработка, локализация и техническа поддръжка, съобразена с местния пазар.
6. Какви методи за доставка и плащане са внедрени в Ozone.ro??
Интегрирани са куриери като InOut и Speedy с румънска номенклатура, както и PayU за плащания.

 



Ozone.ro вече е факт!

След няколко месеца усърдна работа с екипа на Stenik, Ozone вече са здраво "стъпили" на румънския пазар. Ozone.ro е логичното продължение за компанията, която продължава да осигурява вече и в Румъния богат асортимент от развлекателни възможности.

Ако и Вие смятате, че е дошло времето да излезете извън пределите на родния пазар, то не се колебайте да се свържете с нас, за да обсъдим идеята и възможностите пред Вас.  

Публикувано в:

Case studies

За автора

Мария Кишева завършва магистратура "Международен бизнес" и притежава богат опит в комуникацията и работата с клиенти. Определя се като позитивен и амбициозен човек. Присъединява се към екипа на Stenik през 2019 г. и заема позицията Support & Marketing Coordinator. Тук тя бързо научава много за света на онлайн търговията и работи с наши клиенти по едни от най-успешните ни проекти за електронни магазини и тяхната поддръжка.

Мария Кишева

Account & Project coordinator

LinkedIn
Търсене и филтри в блог
Търсене в блога