
През 2025 г. продължаваме "безкрайна игра", здраво стъпили на земята, поддържайки и надграждайки високото качество на услугите и решенията ни. През изминалата 2024 г. проведохме анкета сред нашите клиенти, която показа резултат - 90% обща удовлетвореност от нашата работа, което е доказателство за високото качество на услугите ни и индивидуалния ни подход към всеки клиент и проект. През тази година целта ни е задържане и подобряване на този резултат към по-високо ниво - адаптирайки световни eCommerce решения и ноу-хау за нуждите на българските търговци, като по този начин ги правим по-конкурентни в дигиталната икономика. През 2025 г. амбициозните търговци могат да очакват дигитализацията на най-високо ниво - по-бързи онлайн магазини, достъпни мобилни shopping приложения, персонализирани B2B платформи и скъсяване на времето и бюджета за старт на нов онлайн магазин.

2024 беше юбилейна година за нас в Stenik - две десетилетия предоставяме световни решения за българските търговци, за да са конкурентни и успешни както на местния, така и на международния пазар. Най-голямата ни награда бе 90% обща удовлетвореност от анкета сред клиентите ни, което е нашият стимул да вървим напред и да се развиваме. Станахме първият Hyvä Silver партньор в България разширихме портфолиото ни с още бързи онлайн магазини. Започнахме да „тичаме“ редом с водещи брандове, за които разработихме custom B2B платформи и B2C е-магазини. Със Cypho Theme осигурихме оптимален баланс между време за разработка, бюджет и качество и разработихме онлайн магазини и B2B решения. Стартирахме първите live мобилни shopping приложения за iOS и Android, интегрирани със съществуващата екосистема на търговците, които изведоха бизнесите си на следващо ниво. Наред с работата споделяхме знания и ноу-хау на различни eCommerce събития и взехме участие като гост-лектори в множество такива. Цялата ретроспекция на годината може да прочетете в блога ни.

През 2023 година в Stenik начертахме нови хоризонти. Успешно дигитализирахме редица бизнеси на нашите клиенти и разрастнахме портфолиото си от доволни ритейлъри и B2B търговци. Можем да се похвалим с двойно повече пуснати проекти, спрямо миналата година. Продължихме тренда от 2022 година, като разширихме възможностите за дигитализация на редица B2B търговци чрез функционалности и къстъмизациите, които създадохме в Magento. Работихме целеустремено върху нова услуга - мобилни приложения за клиентите ни и за бъдещи такива, която ще ги направи по-конкурентни в дигиталната икономика - особено в тежката конкуренция с чуждите играчи, които влизат на българския онлайн пазар. Направихме Magento достъпно и за по-широк кръг от търговци. Създадохме решението - нашата тема Cypho, подходящо както за голям, така и за малкия и среден бизнес. Цялата ретроспекция на годината може да прочетете в блога ни.

Stenik продължихме да помагаме на родната онлайн търговия да расте, а крайният потребител да се чувства удобно и сигурно. През 2022 г. станахме първата българска компания официален Hyvä Supplier. Storefront Hyvä е технологична иновация, която помага онлайн магазините, които разработваме за нашите клиенти, да бъдат още по-бързи и интуитивни за юзърите. Първият проект, в който имплементирахме Hyvä storefront е най-голямата онлайн аптека в България - Гален.
Паралелно с иновациите разраснахме солидно екипа на Stenik. Работихме и продължаваме да работим усилено в посока вътрешното обучение на нашите eCommerce специалисти и програмисти, като наблегнахме доста на стажантските програми. Все повече от клиентите ни ценят нашият подход и начин на работа - свидетелство за това е завръщането при нас на клиенти, които са направили опит да ползват услугите на други eCommerce компании.

Използвахме умело момента на бум в електронната търговия заради Covid-19 пандемията, като подобрихме качеството на предлаганите от нас решения и услуги. Паралелно с това успяхме да разширим екипа си, с което да увеличим доста ресурса от програмисти и проджект мениджъри. Това доведе до спечелване на доста нови партньорства с водещи търговци, а отношенията ни с настоящите ни клиенти станаха още по-заздравени.
Въпреки пандемията, продължихме нашите участия по събития за онлайн търговия с цел да разпръскваме нашите знания и да помагаме на търговци и специалисти. Но нашата най-голяма гордост е филмът, който създадохме.

2020 г. започна бурно в Stenik, тъй като освен, че публично обявихме партньорството си с Magento, като Magento Solution Partner, започнахме работа по първия ни Magento Commerce проект.
Ключов момент за нас настъпи през април 2020, когато взехме решението да обединим екипа ни за разработка на уеб сайтове с по-големия отдел за разработка на онлайн магазини. По този начин се превърнахме в 100% E-Commerce фокусирана компания.

След дълги години упорит и фокусиран труд в сферата на онлайн търговията, Stenik станахме официални партньори на Adobe. Това беше логично продължение на факта, че Stenik е Magento сертифициран разработчик и има изключителен принос в развитието на онлайн търговията в България на техническо ниво и затвърждаването на Magento като топ платформа за големи търговци.
Влязохме и в задълбочени преговори с Magento и търговци, за да може за първи път търговец в България да интегрира платената версия Magento Commerce и да се докосне до следващото ниво електронна търговия.

През 2018 пуснахме в YouTube & Facebook Stenik:Сериите 2 - видео поредица с полезни eCommerce съвети за сериозни онлайн търговци.
С развитието на онлайн търговията в България се покачиха и нуждите на нашите клиенти. С покачването на техните продажби логично идва и желанието за Enterprise решения. През годината успяхме да спечелим доверието на големи ритейлъри и брандове и да работим по eCommerce проекти за Douglas България, Лили Дрогерии България и WMF.
През годината обръщахме и изключително огромно внимание на нашите клиенти, които желаят да направят експанзия в чужбина. Създадохме редица локализирани онлайн магазини в Румъния и Гърция.

През 2017 г. в Stenik успяхме да реализираме първия ни онлайн магазин за клиент, базиран на изцяло новото Magento 2. Платформата ще даде изключителни възможности за старт и растеж в онлайн търговията. Създадохме план как да оптимизираме и индивидуализираме Magento 2 за нуждите на българските търговци, както направихме и с предната версия на eCommerce решението. Защото вярваме, че това е най-подходящата платформа за онлайн магазини за търговци в България.

През 2016 г. в Stenik инвестирахме в Support отдела ни, който се грижи за техническата поддръжка и консултации за наши клиенти, за които вече сме разработили онлайн магазин или уеб сайт. През годините открихме, че основна причина компаниите да сменят уеб агенциите, с които работят, е липсата на качествена поддръжка и бавно време за реакция. Работихме около 2 години, за да може да предоставим на нашите настоящи и бъдещи клиенти, оптимизирани Support пакети и процес на работа, с който да се чувстват технически обезпечени и спокойни.

2015 година доказа, че инвестицията на Stenik в кадърни Magento специалисти и тяхното сертифициране си заслужаваше. С проекти като онлайн магазините на KFC, Global Brands Store и Sofia Outlet Center ние затвърдихме позицията си за водеща и най-търсена уеб агенция в България за изработка и поддръжка на печеливши интернет магазини. Въпреки възхода на eCommerce отдела, екипът на Stenik за изработка на уеб сайтове също работи здраво. Доказателство е стартирането на новия корпоративен уеб сайт на Кино АРЕНА, който е перлата в портфолиото на компанията ни.

За 10 години в Sstenik създадохме над 700 проекта за над 600 клиента, предимно от България. Щастливи сме, че помогнахме на много от тях да развият бизнеса си и да печелят в онлайн пространството! Създадохме и един уникален, сплотен и надъхан екип от уеб специалисти, с който малко компании в България могат да се похвалят. През 2014, с пускането на новия ни корпоративен уеб сайт www.stenikgroup.com, нашето мото е "Качеството над количеството", защото знаем нуждата на клиентите от качествена поддръжка. Но знаем, че нямаше как да достигнем това качество, без да сме направили количеството. За това се трудихме 10 години. И продължаваме.

Продължихме да затвърждаваме репутацията си на #1 eCommerce компания в България с разработени онлайн магазини от ранга нa Ozone.bg и много безплатни съвети за клиенти в блога на Stenik. Силно наблегнахме на развитието на екипа ни за мобилни разработки, като реализирахме дузина впечатляващи мобилни приложения и мобилни версии на уеб сайтове и онлайн магазини. През годината взехме участие на редица семинари и конференции, като лектори: SocialMe WorkShop, Продавай повече онлайн и др. За да сме в крак със световните тенденции през октомври групово от Stenik посетихме най-голямото eCommerce изложение в Европа: eCommerce Expo London. Научихме много за онлайн магазините и мобилните разработки и създадохме контакти със световни разработчици и консултанти.

Превърнахме се във водещата уеб агенция в България за разработка на големи онлайн магазини като Хиполенд и Кокетна. Всичко това благодарение на eCommerce платформата Magento и програмистите на Stenik. Създадохме корпоративните уеб сайтове на Метро България, Карол, Евромаркет, като използвахме CMS системите StenikCMS и TYPO 3. Нашите приложения TAXI Bulgaria и Честит имен ден само за 6 месеца имаха 40.000+ сваляния за iPhone и Android и бяха дълго време в топ 3 в App Store и Google Play. Бяхме лектори на SocialMe WorkShop, посетихме eCommerce изложенията в Мюнхен и Лондон, давахме интервюта пред BG On Air, TV7 и SocialEvo. За успешната си работа в сферата на уеб дизайна, получихме награди от Българската уеб асоциация и БГ Сайт 2012. Спонсорирахме семинар “Безопасността в интернет пространството”, организиран от сдружение “Младежки глас” и подкрепено от ГДБОП, а Стефан Чорбанов журира и подкрепи конкурс за млади уеб таланти в гр. Монтана.

Организирахме "Ден на отворени врати за уеб стажанти", посетен за два дни от над 150 млади уеб таланта. Инициативата прерасна в Stenik Development Center, който предостави възможност над 60 уеб разработчика да се съревновават в продължение на 4 месеца. Успехът на една компания върви ръка за ръка с личното усъвършенстване на мениджърите. Стефан и Димитър посетиха редица български и международни уеб събития, като лектори, изложители и посетители: Internet World, OnlineBiz, Digitex, Webit, DesignDay и др. Наред с десетките успешни уеб сайтове и интернет магазини, които създадохме, навлезнахме устремно и в разработката на мобилни уеб сайтове и мобилни приложения за Android и iOS.

Нашите клиенти, партньори, приятели и фенове превърнаха 2010 г. в най-успешната в историята на Stenik - увеличихме екипа си двойно, а през април се преместихме в нов, двойно по-голям и уютен офис на бул. Гоце Делчев 50. През 2010 г. бяхме социално отговорни и благотворителни, като създадохме безвъзмездно уеб сайт за ГДБОП www.cybercrime.bg, който има за цел да предпазва онлайн потребителите от киберпрестъпността, уеб сайт за дома за деца в Лудогорие и стартирахме инициатива по създаване на официален уеб сайт на 91 Немска езикова гимназия. Стартирахме уникалната за уеб бранша инициатива.

В разгара на икономическата криза, когато всички фирми съкращаваха персонал, Stenik увеличи двойно екипа си. Резултатът не закъсня - отбелязахме рекорден брой запитвания и поръчки за изработка на уеб сайтове и онлайн магазини. Благодарение на много силна онлайн кампания в социалните мрежи, спечелихме много нови фенове, клиенти, приятели и популярност в бранша. Блогът на Stenik спечели 3-то място в престижния конкурс.

Изключително успешна година за Stenik. Увеличихме трикратно продажбите си и завъртяхме рекордно оборота на фирмата. И понеже знаем, че в основата на добрия бизнес стоят истински професионалисти – семейството на Stenik стана два пъти по-голямо. Сдобихме се и с нов и модерен офис, в който за всеки един от над 250-те ни клиента има винаги готово кафе. Няма да изпуснем да се похвалим – това е годината, в която установихме трайни международни бизнес отношения – освен в Германия, на наши сайтове се радват в САЩ, Великобритания, Италия, Франция, Чехия, Израел, Британските острови и Гърция. И последното по ред, но не и по важност – ще запомним 2008-ма с договор за сътрудничество, който подписахме с немската компания за уеб дизайн nwebs GbR.

Ключова година за нас, тъй като обновяваме тотално логото и уеб сайта си. Време е за голямо ново начало. Stenik получава съвсем ново лице и първи офис в един блок на ул. Царево село, който между другото се оказа много късметлийски. В него се запознахме с първите си истински служители и сключихме изключително важни сделки. Към екипа се присъединява Златан Абаджиев, който дълги години е ключова фигура в управлението на проектите на Stenik. През 2007-ма прагът ни прекрачиха Домейн Бойар, Амотера, Кабелкомерс, РИСК Електроник, Western Union България, Топ Дринкс и още много други, не по-малко важни за нас клиенти от изброените тук. Освен това, през същата тази година, Николай Димитров се установи по-продължително в Карлсруе, Германия и така Stenik спечели повече позиции на немския пазар.

Софтуерната компания Bianor ни възлага няколко уеб проекта, с което подкрепя младите ентусиасти в Stenik. Така бе поставено началото на едно успешно менторство и партньорство. Стефан и Николай заминават да завършат образованието си в Карлсруе, Германия. Подходящ момент, в който привличат третия съдружник - Димитър Димитров и основават Stenik. Димитър поема комуникацията с клиентите в България, докато съдружниците му са в Германия.

Никога няма да забравим тази година. Stenik получи първите си поръчки – изработка на фирмени уеб сайтове на Туристическа агенция Калини, Униснаб ЕООД (гр. Пловдив) и Серена ООД (гр. Кюстендил). Това ни даде куража да си повярваме и да спечелим и първия си по-мащабен клиент - Търговска Верига „Фантастико”. С упорит труд нещата започнаха да се нареждат като от само себе си – клиенти, поръчки, признания. Онлайн магазинът Pakostnik.com спечели четвъртото място в категория „Технологии и пазар” на годишния международен конкурс "Компютърно пространство" и дълги години беше сред лидерите в бебешкия бранш при онлайн продажбите!

Второкурсниците в "ТУ София" Стефан Чорбанов и Николай Димитров обединяват дизайнерските и програмните ни умения под наименованието Stenik. Първият ни реализиран проект е уеб порталът Studentskigrad.net, който печели номинация и грамота в XVI-тото издание на международния конкурс "Компютърно пространство".