Равносметка за юбилейната 2024 година

Равносметка за юбилейната 2024 година

2024 г. за нас в Stenik е година, в която отбелязахме две десетилетия от създаването на компанията. 20 години, изпълнени с динамика, технологичен напредък, непоколебим ангажимент и принос към eCommerce екосистемата в България, към нашите клиенти и крайните потребители. Или както обичаме да казваме - “безкрайна игра”, в която играем отборно, отговорно и с постоянен стремеж към усъвършенстване, за да вдигаме нивото.

През този период изградихме сплотен екип, реализирахме десетки успешни проекти и преминахме през множество технологични и бизнес предизвикателства. Успяхме да изградим дългосрочни отношения с нашите клиенти и партньори. Опитът, който натрупахме, ни поставя в по-зряла и стабилна позиция, като ни предоставя основата да поддържаме и развиваме високото качество на предоставяните услуги.

Една от най-ценните награди за нашия труд и цялата тази отдаденост към днешна дата е:

90% клиентска удовлетвореност: резултат от ангажираност и индивидуален подход

През месец август проведохме анкета сред нашите клиенти и получихме 90% обща удовлетвореност от нашата работа. Тази оценка е резултат от индивидуалния ни подход към всеки клиент и проект, персоналния проджект мениджмънт, високото качество на съпорта, който предоставяме и нашата проактивност в различни аспекти на съвместната работа.

Ежегодно организираме стратегически срещи, на които съвместно с клиентите си анализираме резултатите от изминалата година, планираме цели и стратегии, и обсъждаме технически доработки, автоматизации и оптимизации на процесите. Всичко това ни позволява да предложим решения, които са не само адаптирани към текущите нужди на всеки бизнес, но и допринасят за неговото устойчиво развитие и напредък.

За да поддържаме това високо ниво на обслужване, постоянно оптимизираме вътрешните си процеси и отделяме специално внимание на support и PM отделите и тяхната синергия, която е от съществено значение за успешното изпълнение на проектите. Ежедневно осигуряваме SLA поддръжка (Service Level Agreement) за над 70+ онлайн магазина, което представлява не само голяма отговорност, но и ценен опит за нашия екип. Наша основна цел е компаниите, които са ни се доверили, да се чувстват обезпечени от софтуерна гледна точка и да могат изцяло да се фокусират върху увеличаването на продажбите и разрастването на бизнеса си.
Тази година, благодарение на съвместната работа, професионализма и ангажираността на целия екип, успяхме да реализираме:

Нов рекорд за брой разработени проекти

През последните 11 месеца, екипът ни успешно реализира 22 проекта за нови и дългогодишни клиенти, обхващащи различни сектори на бизнеса. Така отбелязахме нов рекорд за брой завършени проекти в нашето портфолио за една календарна година.

В динамичния "маратон" на дигиталната икономика започнахме да „тичаме“ редом с водещи брандове, които ни се довериха за създаването на своите eCommerce решения и станаха част от нашето семейство – Bebolino.bg, Mattro.net, Napapijri.bg, Ted.bg, Prohairshop.bg, Homefinishing.bg и други.

Този успех се дължи и на технологични решения, които имплементираме в проектите - нашата дизайн тема - Cypho, Hyvä Storefront и разработените мобилни приложения. За всички тях ще разкажем по-детайлно в следващите редове.
Както споменахме, постиженията ни се дължат не само на професионализма и експертизата на екипа, но и на правилните технологични решения, с които работим и за които сме сертифицирани.
Нека споделим и за тях!

Технологични решения

През 2023 година поставихме основите на нововъведените технологични решения, а през 2024 продължихме да ги надграждаме и развиваме.

Ето как:

Hyvä Silver партньорство

През 2024 година, благодарение на успешните проекти с висока производителност и нашата ангажираност в създаването на онлайн магазини, базирани на Hyvä технологията и платформата Magento, Stenik стана първият и единствен Silver партньор на Hyvä в България.
Постижението е не само голямо признание за нас, но и голямо предимство за нашите клиенти. През изминалата година портфолиото ни с проекти, изградени с Hyvä, се разшири с още 4 успешни реализации с фокус върху скорост на зареждане и по-добър UX: Douglas.bg, Mattro.net, Skyoptik.bg, Ted.bg и
Homefinishing.bg.

B2B & B2C проекти, базирани на Cypho Storefront

Cypho Storefront е дизайн тема, създадена от Stenik, която успешно отговаря на нуждите на съвременните eCommerce проекти, включително тези в B2B сегмента. Тя е подходяща за компании, работещи с бизнес клиенти (контрагенти), които се нуждаят от ефективно управление на сложни процеси, като управление на поръчки в големи обеми, персонализирани оферти и достъп на различни нива за партньори.
Базирана на нашия дългогодишен опит и анализ на актуалните тенденции, Cypho Storefront се превърна в предпочитано решение както за B2C, така и за B2B сегмента, осигурявайки оптимален баланс между време за разработка, бюджет и качество.

Клиенти от различни браншове избраха Cypho Storefront за разработката на своите онлайн магазини: Makshoes.com, Massimozardi.com, LBD.bg, Artoaza.com, Maxsale.bg, Lancombg.com и Prohairshop.bg. Можем да посочим Cypho като най-популярното решение през последните месеци, като очакваме тази тенденция да продължи да се засилва и през 2025 година.

Повече за възможностите и предимствата на Cypho можете да прочетете в статията ни: “Как изборът на дизайн тема може да направи разликата между посредствените и сериозните онлайн търговци?”. Статията е полезна за онлайн търговци и бизнеси, които обмислят създаване или обновяване на своя онлайн магазин.

Разширяване на портфолиото с custom B2B проекти

Разработихме персонализирани B2B платформи за нашите клиенти, в които интегрирахме полезни функционалности и усъвършенствани възможности за управление на инвентар, ценообразуване, фирмени акаунти, ERP интеграции и други ключови характеристики, които оптимизират бизнес процесите, обслужването и улесняват продажбите.

През 2024 година успяхме да добавим стойност в дигитализирането и оптимизирането на работата на наши клиенти и да разширим портфолиото си с 6 нови пълноценни B2B платформи: Bebolino, Sid-shop, Uwear, Lancom, Raya Toys и Felyx Toys.
По-детайлна информация за част от проектите можете да откриете в нашите case study-та, публикувани в блога ни.

Custom B2C магазини

Въпреки, че са по-малко на брой в сравнение с другите ни решения, ние успешно реализирахме и custom B2C магазини, както и такива, базирани на Luma Storefront. По този начин помогнахме на нашите клиенти да дигитализират своите бизнеси, предоставяйки им е-магазини, които отговарят на специфичните им нужди и предпочитания на техните потребители.

Мобилни shopping приложения

Нашият метод за разработка на мобилни приложения включва интеграция със съществуващата екосистема на търговеца, което значително намалява времето и разходите за внедряване и ускорява възвръщаемостта на инвестицията. Повече за предимствата на решението, което предлагаме, можете да прочетете в нашата статия: "Защо мобилните приложения могат да издигнат бизнеса ви на друго ниво?".

Сред мобилните shopping приложения, които вече успешно функционират, са тези на Douglas Perfumery Bulgaria, Техномикс и Teodor. Подробна информация за тези проекти можете да намерите в case study-тата за Douglas и Техномикс, публикувани на нашия уебсайт. Приложенията са налични за изтегляне както в App Store за iOS, така и в Google Play Store за Android устройства.

Добавена стойност за онлайн търговци

Добрите решения и изработка вървят ръка за ръка с ценни съвети и техники в eCommerce. През годината споделяхме редица статии в блога, които да помогнат на търговците да оптимизират своите онлайн магазини. В тях споделяме най-добрите практики и функционалности, които могат да помогнат за увеличаване на средната стойност на поръчката AOV (Average Order Value), процента на конверсия (Conversion rate) и честотата на покупките (Purchase Frequency).

Стартирахме Stenik Series: Shorts

След два сезона на Stenik:Сериите, които включваха по-дълги обучителни видеа, през септември стартирахме - Stenik:Series Shorts. Този формат ще ни позволи да изведем най-ценните идеи и съвети, които сме споделяли на различни събития за онлайн търговия и дигитален маркетинг и да ги представим на по-широка аудитория. Чрез кратки и полезни видеа (reels), ще продължаваме и през новата 2025 година да споделяме ценни eCommerce съвети за онлайн търговци, базирани на нашия 20-годишен опит.

Интеграции и синхронизации на Magento с платежни и куриерски решения

Положихме основите на нови партньорства, които да разширят възможностите и предимствата за нашите клиенти и техните онлайн бизнеси в частта с опциите за плащане и доставките. Партньорствата ни с компании като DSK и TBI предоставя на онлайн търговците, с които работим, достъп до различни платежни решения, които им помагат да отговорят на нарастващите нужди на крайните потребители. Сътрудничеството ни с Takeaway, Sameday и BoxNow обогатиха опциите за доставки в магазините на наши клиенти. Успешно интегрирахме куриерската система на Sameday с Magento, с възможност да предлагат доставки до автомати - Easybox. Синхронизацията с Takeaway даде възможност за доставка до два часа. Все повече търговци добавиха BoxNow като опция за доставка в магазините си. Повече информация за различните опции за доставка, които сме реализирали, може да намерите в блога ни.

Увеличихме броя на дамите в екипа

В Stenik създаваме балансирана и равноправна работна среда, която активно подкрепя и насърчава професионалното развитие на всеки член на екипа. За първи път в историята на компанията дамският състав е толкова голям. Свежата сила, професионализмът и креативността на колежките ни оказват влияние върху развитието и успехите в различни отдели на Stenik - account мениджмънт, продажби, поддръжка, маркетинг, дизайн и други.

Участвахме в eCommerce събития и медии, споделяйки нашето ноу-хау

Активно споделяме нашето ноу-хау и знания с eCommerce общността, като участваме в различни браншови събития, конференции и други ивенти за обмен на опит. Въпреки ежедневните ангажименти, се стараем да намираме време да се включим като лектори и участници, споделяйки най-добрите практики и опит с партньори и бизнеси, които се интересуват от решенията, които предлагаме. Винаги сме отворени за ползотворен нетуъркинг с различните аудитории по събитията, от които сме част.

Годината не премина без медийно присъствие за Stenik. Участвахме в радио "Фокус" и бяхме на страниците на списание "Мениджър", където споделихме повече за безкрайната игра: 20 години световни софтуерни решения и ноу-хау за българските онлайн търговци.

Три отличени проекта на eCommerce Awards 2024

През тази година усилията на нашия екип и тези на нашите клиенти бяха признати от конкурса eCommerce Awards 2024, където спечелихме три престижни награди. Сред победителите бяха нашите клиенти - Матраци TED, Uwear и SkyOptic. За конкурса и звездните победители разказахме повече в нашия блог.

Образование и социална отговорност

Дадохме своя принос в образованието и развитието на младите таланти в технологичната и eCommerce сфера, чрез споделяне на знания, мотивиращи презентации и практически обучения, насочени към ученици от различни възрасти. Имахме за цел да ги вдъхновим, обогатим и подготвим  за предизвикателствата на бъдещето и кариерното им развитие.

През годината проведохме презентации за онлайн магазини и компютърна грамотност пред ученици от 1-ви и 4-ти клас на 2. СУ „Акад. Емилиян Станев“. Също така, организирахме мотивираща среща с ученици от 9-ти и 10-ти клас на ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“. Бяхме ментори на ученици от ЧПГДН „СофтУни БУДИТЕЛ“. Като ментори и жури участвахме в юбилейното десето издание на Hack TUES X, подкрепяйки младите програмисти в създаването на интересни проекти. Бяхме част от TUES Fest 2024 и инициативата „Meet the Future“ на eCommerce Academy, където споделихме знания за онлайн търговията с ученици от НТБГ, с профил eCommerce. Подробности за всяка една от инициативите ни можете да намерите в нашия блог.

Социална отговорност - Капачки за Бъдеще

И тази година екипът на Stenik отново се включи в кампанията "Капачки за Бъдеще". Благодарим на всички наши колеги, които проявиха самоинициатива и активно се включиха в кампанията. Всеки един принос е важен и с него показваме, че малките действия могат да доведат до големи промени. В Stenik сме ангажирани с каузи, които носят положителна промяна за обществото и ще продължаваме да се включваме в подобни социални инициативи.

Забавления и сплотяване на екипа чрез разнообразни инициативи

Тази година организирахме тиймбилдинг активности, които не само обогатиха екипната култура, но и сплотиха нашия колектив. Всички те насърчаваха екипната комуникация, развиваха креативността и повишаваха мотивацията на всички членове в екипа. Сред тях бяха ескейп приключения и дейности с по-висок адреналин, като рафтинг и кану каяк, а също по-релаксиращи, с мотивиращ ефект.
Както в рафтинга, така и в ежедневната работа, знаем, че успехът зависи от усилията на целия екип. Единствено когато всички работим (гребем) заедно в синхрон или координирани помежду си, можем да преодолеем предизвикателствата и да постигнем желаните резултати и напредък. Лидерът (управляващият лодката) може да задава посоката, но без подкрепата и адекватността на всички участници, няма да има успех.

Потвърдихме си, че комуникацията и доверието са ключови както във водата, така и в работата. Затова се стремим да създадем атмосфера на взаимопомощ, в която всеки член на екипа се чувства ценен и мотивиран. Забавлението и енергията са важни за поддържане на висока мотивация и да бъдем все по-успешни.
Тиймбилдинг активностите ни предоставиха ценни моменти за споделяне и взаимно вдъхновение, които укрепиха нашето взаимно доверие и колегиалност. Сплотеността и мотивацията, които успяхме да изградим, ще ни помогнат да се изправим пред новите предизвикателства през следващата година. С общи усилия и енергия, ще продължим да работим заедно, за да постигаме още по-големи успехи и да надграждаме постигнатото.

FAQ

1. Какво е Stenik и с какво се занимава?
Stenik е българска технологична компания с над 20 години опит в разработката на eCommerce решения, сертифициран Magento разработчик и официален партньор на Adobe и Hyvä.
2. Какви технологични решения предлага Stenik?
Stenik предлага решения като Hyvä Storefront, дизайн тема Cypho за B2B и B2C, custom онлайн магазини и мобилни приложения, интегрирани с Magento.
3. Какви са основните постижения на Stenik през 2024 година?
През 2024 г. Stenik отбеляза нов рекорд с 22 реализирани проекта, стана първият Hyvä Silver партньор в България и спечели три награди на eCommerce Awards 2024.
4. Как Stenik поддържа високото качество на обслужване?
Компанията поддържа 90% клиентска удовлетвореност чрез индивидуален подход, проактивен support, стратегически срещи и SLA поддръжка на над 70 онлайн магазина.
5. Какви социални инициативи подкрепя Stenik?
Stenik участва в образователни програми за ученици, менторства, eCommerce събития и социалната кампания „Капачки за Бъдеще“.
6. Какви са плановете на Stenik за 2025 година?
През 2025 г. Stenik ще подпомага клиентите си да адаптират онлайн магазините си към изискванията на Европейския акт за достъпност (EAA) и ще продължи да развива технологичните решения.

Поглед към 2025 година

#ЗнаемЗащоГоПравим през всички тези години и ще продължаваме да надграждаме постигнатото, за да бъдем доверен технологичен партньор на онлайн търговците в тяхното дигитално пътуване. Наша мисия е да ги направим по-конкурентоспособни в динамичната дигитална икономика.

Една от нашите цели през 2025 г. е да подпомагаме клиентите си в подобряването на достъпността на техните онлайн магазини, като ги адаптираме към изискванията на Европейския акт за достъпност (EAA). „Какво е EAA (European Accessibility Act) и как той касае вашия онлайн магазин?“, може да научите в блога ни. За всичко останало ще разберете много скоро.
Благодарим на всички наши клиенти, партньори и най-вече на екипа за доверието и подкрепата през тези години. Безкрайната игра продължава!

Публикувано в:

Новини, Екип

За автора

Доби Първова работи като Marketing Мanager в Stenik. Тя се присъединява към екипа през 2015 година. Завършва специалности “Връзки с обществеността” и "Реклама и публични комуникации" в СУ. Целия си креативен потенциал тя реализира в сферите на PR, content & creative, корпоративните комуникации, социалните мрежи, връзки с партньори и работата с клиенти. 

Доби Първова

Marketing Manager

LinkedIn
Търсене и филтри в блог
Търсене в блога