Равносметката на Stenik за 2023 г. - начертахме нови хоризонти

Равносметката на Stenik за 2023 г. - начертахме нови хоризонти

Краят на година е съвсем близо и е време за равносметка. През 2023 година начертахме нови хоризонти, предлагайки нови технологични решения. Помогнахме на редица брандове да дигитализират своите бизнеси, други онлайн търговци подкрепихме в тяхната дигитална трансформация, технически растеж и стабилност. Развивахме се и растяхме заедно с нашите клиенти, създадохме нови партньорства, следвахме и затвърдихме нашата мисия да предоставяме и адаптираме световни решения и ноу-хау за българските търговци, като по този начин ги прави по-конкурентни в дигиталната икономика. Не пропуснахме да се самообучаваме и да инспирираме знания. Споделихме и обменяхме опит, идеи и ноу хау, бяхме социално ангажирани и не забравихме да се забавляваме. 

Ето я и нашата ретроспекция за 2023 г:

1. Добавихме нови технологични решения. Знаейки защо го правим!

Stenik portfolio 2023

Гледайки напред към новите хоризонти, които начертахме се случиха не малко технологични промени и подобрения в Stenik през годината:

Hyvä StoreFront

Тема Cypho

  • Направихме Magento магазини за някои от най-големите бизнеси в България, а тази година го направихме достъпно и за по-широк кръг от търговци. Създадохме решението - нашата тема Cypho, подходящо както за голям, така и за малкият и среден бизнес. С него значително намалихме времето за разработка на нов проект и пускането му онлайн. Към днешна дата имаме няколко успешно реализирани проекта, а през новата година очакваме проектите, базирани на Cypho да бъдат все повече. 

Мобилни приложения

  • В Stenik наблюдаваме тенденциите и следвайки cutting-edge практиките в бизнеса. През 2023 г. все повече от големите брандове се стремяха да утвърдят връзката си с лоялната аудитория чрез разработка на мобилни приложения. В Stenik създадохме специализиран екип, фокусиран върху разработката на приложения за клиентите ни, които използват Magento магазини. През изминалата година създадохме първото от тези приложения, което ще бъде достъпно онлайн в началото на 2024 година. В момента активно работим по още две, които очакваме да завършим до пролетта на 2024 година. 

 B2B функционалности

  • Надградихме B2B възможностите и функционалностите на къстамизираното Magento, което използват нашите клиенти. Все повече клиенти от нашето портфолио се възползваха от решението да управляват B2B и B2C магазините си от една Magento администрация. Въведохме индивидуални ценови листи, управление на различни клиентски групи, позволяващо персонализиран достъп и функционалности за B2B и B2C потребители, отговаряйки на техните нужди.

Езикови версии

  • Разширихме наличните езикови версии за онлайн магазините на нашите клиенти значително. Добавихме нови езикови възможности за редица държави - B2B магазини за Китай и Испания, B2C за Холандия и Франция, както и допълнителни езикови версии за Румъния, Гърция, Италия и други страни.

2. Реализирахме рекорден брой нови онлайн магазини

През тази година активно допринесохме за разширяването на e-commerce пазара, помагайки на множество онлайн търговци да развият своите бизнеси както на местно, така и на международно ниво. Благодарение на задружната работа, ангажираността и професионализма на увеличилия се екип, успяхме да осъществим рекорден брой от 21 успешни проекта в нашето портфолио, като удвоихме реализираните онлайн магазини спрямо предходната година. Затова помогна и новата ни тема Cypho, решение, което значително оптимизира процесите на разработка и пускане на проектите онлайн, както споменахме в предходната секция с новите технологични решения.

3. Спечелихме нови клиенти, а предишни такива се завърнаха

Сред водещи брандове които ни се довериха за разработката на своите нови eCommerce решения са: Chicco.bg, Timberland.bg, Bergner.bg, Amek-toys.com, Тimeland.bg и още други.

При нас отново се завърнаха клиенти на съпорт, които поради различни причини бизнесът ги бе отвел в друга посока. Паралелно с това, наблюдаваме тенденцията да получаваме запитвания за поддръжка от търговци с Magento онлайн магазини, които са разработени от други фирми. 

4. Задържахме 100% от клиентите си

Този успех е резултат от качествения съпорт, който осигуряваме за клиентите ни и проактивният ни подход.

  • Техническа поддръжка и сигурност: През изминалата година затвърдихме високия професионализъм на нашия support екип, осигурявайки на клиентите качествена техническа поддръжка. Резултатът от това беше задържането на 100% от нашите клиенти през годината. Нашата ангажираност остава непроменена - да осигурим още по-добра поддръжка и по-високо ниво на обслужване и през следващата година.

  •  Персонален подход и годишни срещи: В края на миналата и началото на 2023 година проведохме годишни срещи с по-голямата част от клиентите ни, за да обсъдим целите и стратегиите за новата година, технически доработки и подобрения в магазините, както и автоматизацията и оптимизацията на процесите. Този проактивен подход ни позволи да предоставим индивидуални решения, които отговарят на конкретните нужди на всеки един търговец, съобразно развитието на бизнеса му. Това спомогна и за точното планиране на задачите и темпото на движение и изпълнението им през годината, като в същото време оптимизира ангажираността на клиентите и им осигури по-изгодни финансови условия. Независимо от разрастването на компанията и портфолиото ни от клиенти, Стефан и Димитър продължиха активно да вземат участие в годишните срещи. Те посетиха е-търговците на техните работни места, в търговските им обекти и складове или организираха онлайн срещи. Категорични сме, че ще продължим с тази наша практика и през следващата година.

5. Създадохме нови дългосрочни отношения с нашите клиенти

В Stenik измерваме успеха ни с удовлетворението на клиентите ни и крайните потребители. Тук е мястото да благодарим на всички наши нови и дългогодишни клиенти, чиито магазини продължихме да надграждаме и развиваме заедно през изминалата 2023 година. Радваме се, че всички, които се обърнаха към нас за разработка на онлайн магазин отчетоха важността на дигитализирането на бизнеса си. Още по-щастливи сме, че тези клиенти ни показаха, че гледат по-дългосрочно на партньорството ни, като ни повериха развитието на техните проекти. През изминалата година наблюдаваме една приятна тенденция - нашите клиенти отделят все повече ресурс и разполагат с все по-обучени кадри, което е ключов елемент за крайния успех. Вътрешните #ecommerce и маркетинг екипи на клиентите ни растат и се развиват, като успешно съумяват да имплементират богатата палитра от инструменти, които Magento им предлага и добре се допълват с екипа ни, с нашите партньори и външни доставчици.

В Stenik вярваме в нещо повече от просто предоставяне на изключителни решения за електронна търговия – ние се ангажираме да изграждаме трайни взаимоотношения с нашите клиенти, които надхвърлят традиционната динамика клиент-агенция. Нашата формула за стабилни и дългосрочни отношения се гради на няколко основни принципа: споделена визия и успех, задълбочено разбиране, проактивно решаване на проблеми и адаптивност.

Дългосрочните отношения с клиентите означават надежден съюзник в пътуването ни към дигитален успех. Докато расте клиентът, расте и агенцията. Докато расте агенцията, расте и клиентът. Затова искам да благодаря на всичките ни клиенти (които значително се увеличиха през изминаващата 2023), че са ценна част от семейството на Stenik. За невероятните постижения, които реализирахме заедно и безбройните други, които ще покорим в бъдеще!                                                           Стефан Чорбанов, съосновател и управител на @Stenik

6. Удвоихме броя на Magento сертифицираните хора в екипа

Нашето предимство в предоставянето на изключително висококачествена техническа поддръжка на клиентите идва от напредъка и експертизата на нашия екип. Героите на Stenik работят с вдъхновение  за развитието на българския eCommerce и подпомагат нашите клиенти и партньори, търговци и дигитални маркетинг агенции в решаването на сложни казуси. И тази година те проявиха не само висок професионализъм, а и затвърдиха своята експертиза.

Към сертифицираните ни колеги се присъединиха още 6 членове на екипа, които се акредитираха и получиха своите международно признати сертификати от Adobe. Те потвърдиха своята квалификация, като положиха усилията да се сертифицират в направлението - Adobe Commerce Business Practitioner Professional. Това постижение свидетелства за техните задълбочени познания за най-новите функции, актуализации и най-добри практики при работа с платформите Magento Open Source и Adobe Commerce.  

7. Обучихме нови стажанти

Обучихме нови стажанти за Технически и НЕ-Технически позиции. Предадохме им нашия ценен практически опит и умения, работейки рамо до рамо с тях по реални проекти. Стартирахме рубриката ни "Успешни стажантски истории", в която нашите колеги разказаха за пътя си от стажанти към кариерното им развитие в Stenik. Реализирахме видео поредицата "eCommerce професиите", където от първо лице разказахме за различни позиции на хора от екипа.

8. Създадохме множество интеграции с Magento с нови партньори

През последната година, утвърдихме редица нови партньорства, които допълниха възможностите и предимствата за нашите клиенти и онлайн бизнеса им. Сътрудничеството ни с външни доставчици като Link Mobility, BoxNow, Callflow и Omnilinx и euShipments.com даде различни възможности, от които се възползваха голяма част от онлайн търговците, с които работим. Все по-тесни партньорски отношения създадохме с дългогодишни партньори, които пренесохме извън офисите и сближихме екипите ни извън текущите задачи по проектите. Организирахме си няколко спортни инициативи и така в неформална обстановка се родиха добри идеи и подобрения на процесите.

9. Споделяхме знания на различни eCommerce събития

Dimitar at Stenik - speaker at events

Продължаваме да се придържаме към максимата - "Знанията трябва да се споделят." През 2023 г. продължихме да даваме своя принос в eCommerce общността и в тази посока. Наред с работата споделяхме знания и ноу хау на различни eCommerce събития, форуми, конференции и др. През изминалата година участвахме като лектори в множество ивенти.  Все по-голяма част от екипа посещаваха браншови събития, за да споделяме своя опит и да инспирираме идеи и знания. Годината не мина и без медийно присъствие на Stenik. Имахме участия в телевизия Bloomberg TV и споделихме знания в националния ефир на Дарик радио. За всичко разказахме в блога ни пред по-широката аудитория и не пропуснахме да поканим партньори и клиенти на всяко събитие.

10. Бяхме социално дейни и отговорни

Включихме се в World Clean Up Day и бяхме посланик на зелената идея, за да допринесем за по-чиста и здравословна среда. Подкрепихме благотворителната кампания "Капачки за бъдеще". Благодарение на самоинициативата на екипа, който целогодишно събира пластмасови капачки, които предаваме регулярно в определените събирателни пунктове.

И не пропуснахме да се забавляваме

Наред с работата не сме спирали да се забавляваме. Организирахме Мини тиймбилдинг Пазарджик и Пловдив, Летен тиймбилдинг през юни в Гърция и Зимен тиймбилдинг в Лещен през декември. Затвърдихме, че стреляме право в целта, държим уверено руля, знаем как да използваме попътния вятър, между нас има доверие, открита комуникация, признание и подкрепа.

2023 година през погледа на екипа на Stenik

2023 година бе изпълнена с предизвикателства, които ние като екип превърнахме в работещи решения. Чуйте какво споделиха част от колегите в нашето кратко видео.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram

A post shared by Stenik (@stenik.bg)

FAQ

1. Какви нови технологични решения внедри Stenik през 2023 г.?
През 2023 г. внедрихме Hyvä StoreFront за бързи и отзивчиви Magento магазини, създадохме темата Cypho за по-бърза разработка, разработихме мобилни приложения за Magento, надградихме B2B функционалности и добавихме нови езикови версии.
2. Какво представлява Hyvä StoreFront и защо е важно за онлайн магазините?
Hyvä StoreFront е модерна технология за Magento, която позволява бързо зареждане и по-добро потребителско изживяване, което води до по-високи конверсии.
3. Какво е темата Cypho и за кого е подходяща?
Cypho е собствена тема на Stenik за Magento, която намалява времето за разработка и е подходяща за големи, малки и средни онлайн търговци.
4. Как Stenik подпомага B2B и B2C търговци едновременно?
Предлагаме къстамизирано Magento решение, което позволява управление на B2B и B2C магазини от една администрация с индивидуални ценови листи и персонализиран достъп.
5. Колко нови онлайн магазина реализира Stenik през 2023 г.?
През 2023 г. реализирахме рекорден брой от 21 нови онлайн магазина, удвоявайки броя спрямо предходната година.
6. Какви партньорства и интеграции реализира Stenik през 2023 г.?
Създадохме интеграции с партньори като Link Mobility, BoxNow, Callflow, Omnilinx и euShipments.com, разширявайки възможностите за нашите клиенти.


Да си пожелаем :)

Така завършваме годината, горди с постигнатото и с ясна визия за напредъка си в бъдещето. Нови предизвикателства и вълнуващи възможности вече чакат на вратата, готови да бъдат изследвани и превърнати в успехи в следващата година.

На прага на Новата година сме силно мотивирани да продължим да градим и да допринасяме за развитието на онлайн търговията в България. За новата година си пожелаваме интересни проекти, по които да работим с големи дози вдъхновение, още много нови партньори и клиенти, с които да споделяме успехи и да имаме позитивно ежедневие! Обещаваме през новата година да работим винаги с усмивка, отговорно, отдадено и ефективно. Както винаги сме го правили :)
Благодарим на всички, които бяха част от нашата 2023 година! Готови сме за нови предизвикателства и знаем, че най-доброто предстои!

Публикувано в:

Новини, Екип

За автора

Доби Първова работи като Marketing Мanager в Stenik. Тя се присъединява към екипа през 2015 година. Завършва специалности “Връзки с обществеността” и "Реклама и публични комуникации" в СУ. Целия си креативен потенциал тя реализира в сферите на PR, content & creative, корпоративните комуникации, социалните мрежи, връзки с партньори и работата с клиенти. 

Доби Първова

Marketing Manager

LinkedIn
Търсене и филтри в блог
Търсене в блога