Какво е динамичен ремаркетинг фийд във Facebook и как да го използвате във Вашия онлайн магазин, за да продавате повече?

Какво е динамичен ремаркетинг фийд във Facebook и как да го използвате във Вашия онлайн магазин, за да продавате повече?

Stenik не спира да споделя своя опит и ценно ноу хау с всички бъдещи и настоящи онлайн търговци. В следващите редове ще Ви запознаем с предимствата и възможностите на ремаркетинга. Статията е ориентирана към всички онлайн търговци, които желаят да увеличат своя ръст в продажбите, таргетирайки потребителите си правилно.

Stenik Ви съветва: Превърнете повече посетители в клиенти на Вашия онлайн магазин с динамични продуктови реклами

Ако вече продавате успешно онлайн за Вас ремаркетингът отдавна не е тайна и знаете, че таргетирането на хората, които вече са били на Вашия сайт е най-успешният и евтин метод за привличане на нови клиенти. Ако все още не го правите, то със сигурност губите огромна маса потенциални купувачи и не изразходвате правилно бюджетите си за реклама, таргетирайки само нови клиенти или съществуващите ви клиенти, а ако вече го правите то със сигурност доволните редове ще провокират интереса ви. Потребителите често забравят и Вие сте тези, които трябва да напомняте за себе си. Често се случва да посетят сайта ви , но да не направят поръчка или да напълнят своята кошница и да я изоставят. Опитът ни в онлайн търговията ни е срещал с различни случаи, в които е необходимо всеки онлайн търговец да напомни за себе си.

Facebook Ремаркетинг за ръст в продажбите, гарантирано от Stenik

Независимо дали сега започвате с ремаркетинга или вече сте усетили силата му, ако искате да сте в крак с тенденциите, това от което имате нужда е DPR/DPA или dynamic product remarketing/ads, които ние от Stenik успешно използваме във връзка с подпомагането на бизнеса с онлайн търговия на нашите клиенти. Този уникален метод е популярен в онлайн маркетинга от доста години, като различните рекламни платформи го предлагат под различна форма и ако и на вас се е случвало да сте гледали даден продукт в онлайн магазин и след това той ви е преследвал навсякъде – от Facebook, през Youtube, през информационни сайтове и др., то значи и вие сте били „жертва” на този подход. В тази статия ще се съсредоточим върху динамичния продуктов ремаркетинг в най-достъпното му и успешно според Stenik измерение (и в същото време едно от най-подценяваните след масата онлайн търговци) - това във Facebook.

Какво представлява динамичния продуктов ремаркетинг във Facebook?

Това е възможността да рекламирате пред посетителите на Вашия сайт (които са разглеждали продукт, но не са го закупили), като рекламата, която виждат те ще съдържа точно продукта, който са разглеждали и (по-желание) други подобни продукти от същата продуктова категория или продуктов сет. Релевантността на този тип реклами е изключително висока, поради проявения интерес от потребителя към конкретния продукт и продуктова категория ,а позицията на рекламите в социалната мрежа може да бъде както следва:

  • Dekstop News feed
  • Mobile News Feed
  • Right Side Column

Как се създават динамичните продуктови реклами във Facebook?

Тъй като обемът на този тип реклами е неограничен и те зависят от броя посетители и техните действия в рамките на Вашия онлайн магазин генерираните им е почти автоматично. От Вас се изисква да зададете началните настройки, а след това алгоритъмът на Facebook, посредством съвкупност от инструменти генерира и таргетира правилните потребители в резултат, на което вие започвате да виждате рязко увеличение във всички важни метрики в онлайн маркетинга на един онлайн магазин – CTR, Relevance Score, Conversion Rate, ROI и др. Всичко това е уникална възможност ремаркетинг кампаниите да се осъществяват и практически, като резултатите се отчитат и анализират на едно и също място, улеснявайки многократно управлението на кампанията и изводите от нея.

Какво трябва да направите, за да започнете да пускате динамични продуктови реклами?

Ако нещата дотук изглеждаха относително прости, то началната подготовка за динамичните продуктови реклами изискват съвкупност от онлайн маркетинг познания и техническа oбезпеченост, които да работят в синхрон или нашия опит в използването на динамични продуктови реклами. И така ето и списъкът с нужни компоненти:

  • Facebook акаунт и фирмена фен-страница;
  • Конфигуриран Facebook Business Manager;
  • Custom Audience Pixel с настроени ивенти (events);
  • Продуктов каталог в Business Manager, генериран от продуктов фийд с продуктите от вашия онлайн магазин (или само избрани категории от тях);
  • Снимки на продуктите във формат подходящ за различните типове реклами.

Корелацията между всяка един от тези компоненти дава доста солиден отговор на това доколко ефективен е ремаркетинг подхода.

Откъде да започнете?

Ако погледнем горният списък бихме казали, че с точки 1 и 2 можете да се справите сами (и най-вероятно вече сте го направили), точка 5 е под въпрос и изисква допълнителни уточнения, а за точки 3 и 4 ще имате нужда от наши маркетинг и технически консултанти, за да създадете пиксела, да бъде той имплементиран правилно и след това да ви бъде създаден продуктов фийд с продуктите от Вашия онлайн магазин, на база който ще бъдат генерирани рекламите.

Готови ли сте да продавате повече без нужда от ежедневен анализ на всяка една реклама?

Пишете ни, за да си резервите разговор с наш консултант в удобно за Вас време и да стартирате стъпките по конфигурирането на динамичните продуктови реклами. В Stenik постоянно помагаме на нашите клиенти да развиват бизнеса си, в тази статия Ви запознахме с един от важните инструменти за Вашето онлайн присъствие и генерирането на по-високи обороти на онлайн магазина Ви, а как да засилите трафика към него можете да научите в следващата статия от поредицата, свързана с Responsive дизайн. Коментирайте статията и ни споделете какво мислите за нея и искате ли да получавате още такива в бъдеще...?

Публикувано в:

e-commerce съвети

За автора

Димитър Димитров е партньор в STENIK от 2006 г. През годините той придобива ценен опит като eCommerce консултант за редица клиенти в почти всички сектори на електронната търговия в България. Участвал е и в разработката на редица големи проекти от ранга на Douglas, Ozone, AIKO, Tehnomix и др. Силата на Димитър е анализ на процеси, връзки с външни системи и маркетинг развитие на онлайн бизнеси. 

Димитър Димитров

Sales Director & Partner

LinkedIn
Търсене и филтри в блог
Търсене в блога