Видими отстъпки = повече конверсии. Как Douglas увеличи продажбите си с видими отстъпки и промокодове?

Козметичният гигант Douglas подобри потребителското изживяване и повиши конверсиите, като внедри решение за динамична визуализация на промокодове и автоматична калкулация на отстъпки. Новата функционалност позволява на потребителите да виждат крайната цена още при разглеждане на продукта, както и да прилагат валиден промокод с едно кликване - бързо и интуитивно.
В условията на силна конкуренция в онлайн търговията, потребителите вече не се задоволяват само с изгодни оферти - те изискват прозрачни условия, ясни отстъпки и възможност „бързо да грабнат офертата“. Видимият промокод още на страницата на продукта, заедно с крайната цена след отстъпка и лесното прилагане в количката, често се оказват важни фактори при решението за покупка.
Според статистики:
- Над 70% от потребителите се отказват от поръчка, ако промоционалният код не е ясно видим или не се прилага лесно.
- 85% от потребителите предпочитат магазини, в които крайната цена е ясно видима, още преди да са добавили продукта в кошницата.
В нашата практика разбираме нуждите и очакванията на крайните клиенти и заедно с търговците прилагаме решения, които да превърнат онлайн магазините им в предпочитана шопинг дестинация. Като технологичен партньор на Douglas, екипът ни внедри решение, което да спомогне повече активни промоции да се превърнат в реализирани продажби.
Какво беше предизвикателството пред Douglas?
Douglas редовно провежда кампании с отстъпки, насочени към конкретни продукти или категории. За да подобрят потребителското преживяване, Douglas заложиха постигането на следните цели:
- Ясна визуализация на активния промокод в листинг и продуктовата страница;
- Автоматично показване на крайната цена с включена отстъпка, още преди добавяне в количката;
- Бърз достъп и лесно използване на промокода чрез копиране с едно кликване и прилагане при финализиране на поръчката.
Какво решение внедрихме в Douglas.bg?
Екипът на Stenik реализира функционалност за динамична визуализация и калкулация на отстъпки и промокодове, базирана на интеграция между Magento промо правилата и визуалния интерфейс на онлайн магазина.
Визуализация на отстъпки (промокодове) на база промо правила в листинг страница
Новата функционалност позволява създаване на множество промо правила, всяко със собствен процент на отстъпка и уникален промокод. Системата визуализира както конкретния процент отстъпка (дефиниран в промо правилото), така и свързания с него промокод. Всеки промоционален код е обвързан с едно конкретно промо правило, което се отнася до точно определени продукти - предварително дефиниран списък с продукти, за които важи това условие. Конфигурацията се извършва в административния панел на Magento, където могат да се задават условия на база продуктови SKU, атрибути (като цвят или размер) или техни комбинации.
В листинг страница за всеки продукт, участващ в промо правило (продукт в промоция), се показва конкретният процент отстъпка и свързаният с него активен промокод.
Когато един продукт попада в повече от едно промо правило, се прилага това, което е конфигурирано с по-висок приоритет. Например: Продукт A - участва в 2 кампании
- Правило 1: 15% с код „BEAUTY15“
- Правило 2: 20% с код „SUMMER20“ (по-висок приоритет) Системата автоматично ще покаже правило 2, поради заложения по-висок приоритет.
Автоматизирана калкулация на крайната цена в детайлна страница на продукт, спрямо промокод
В детайлна страница на продукт, освен процент отстъпка и съответния активен промокод, добавихме и крайната цена (след прилагане на промокода). Това се отнася както за обикновени (прости) продукти, така и за конфигурируеми продукти с различни атрибути (напр. различни размери или цветове с различни промоции).
- За обикновени (прости) продукти: Системата изчислява и показва крайната цена на продукта в детайлна страница, такава, каквато ще бъде калкулирана след прилагане на промокода. Потребителят вижда колко реално ще плати.
- За конфигурируеми продукти, които съдържат множество „прости“ вариации (например различни разфасовки, размери или цветове), визуализацията работи динамично, тоест всеки продукт, спрямо вариацията му може да има собствено промо правило, което позволява задаване на различни цени, отстъпки и промокодове според конкретната вариация.
Поддръжка на различни цени
Системата работи коректно с всички ценови типове и калкулира отстъпката на база реалната активна цена:
- Регулярна цена (regular price).
- При продукти със специална/промоционална цена (special price), системата визуализира валиден промокод и изчислява крайната цена на база вече намалената стойност. Тоест промокод може да бъде приложен и за намален продукт.
- ПЦД цена (препоръчителна цена от дистрибутор).
Автоматизация и мащабируемост
При записване на ново промо правило, в Magento се задейства автоматичен процес, който обхожда продуктите, присвоява им релевантните промокодове, индексира процентите на отстъпка и калкулира цените, независимо дали са прости или конфигурируеми продукти.
Функционалността работи и в multi-website конфигурации, което позволява провеждане на различни кампании за различни езикови версии или задаване на индивидуални отстъпки за мобилното приложение спрямо основния уебсайт. Това е особено ценно за търговци, които често провеждат кампании с различни отстъпки за сайта и за мобилното им приложение (с различни промокодове и проценти), както е в случая с Douglas.
Какво постигна Douglas с новата функционалност?
След внедряването на тази доработка, Douglas отбеляза отлични резултати от промо кампаниите, надвишаващи очакванията им. Сред отчетените ползи:
- Повишена конверсия и по-малко изоставени колички;
- Регулярни и по-успешни промо кампании – търговецът използва системата активно - няколко пъти месечно.
- По-добро потребителско изживяване (UX).
- Гъвкаво управление на кампании и по-голяма маркетинг ефективност
- Клиентът бързо, лесно и ясно вижда условията на кампаниите.
Какви са ползите от това решение за онлайн търговци?
- Повече завършени поръчки;
- По-малко изоставени колички;
- По-добра информираност за клиента;
- Гъвкаво управление на кампании.
Искате ли и Вашият онлайн магазин да продава повече?
Функционалността е гъвкава и може да бъде съобразена с нуждите на всеки търговец с Magento магазин. Можем да я адаптираме спрямо индивидуалния дизайн и UX на e-магазинa, продуктови конфигурации, съвместима е с всички типове продукти и ценови модели, и промоционални стратегии. Независимо дали използвате тема Luma или Hyvä, разработеното решение може да бъде внедрено, персонализирано и визуално адаптирано спрямо индивидуалния облик на Вашия магазин.
Ако искате да подобрите потребителското изживяване във Вашия онлайн магазин, да направите промоциите си по-видими и ефективни, да увеличите процента на конверсии от промоционални кампании и да сте една крачка пред конкуренцията, екипът на Stenik е насреща, за да реализира решение, което ще донесе реални резултати – както в конверсиите, така и в потребителското изживяване.
Свържете се с нас, за да обсъдим как можем да приложим тази функционалност във Вашия онлайн магазин и да отключим пълния потенциал на вашите промоционални стратегии. Нашият отдел за поддръжка и персоналният ви Project Manager са на разположение, за да обсъдим възможностите за подобряване на процеса на пазаруване в е-магазина Ви.
FAQ
Да, всеки вариант (напр. различен размер, цвят и др.) може да има индивидуална промоция и различни промокодове.
Разгледайте още реализирани решения от нашия екип за нуждите на нашите клиенти, за да почерпите вдъхновение и полезни идеи за вашия бизнес.